Acasa / Stiri din sport / Sportul fara o alimentatie corespunzatoare, nu se poate

Sportul fara o alimentatie corespunzatoare, nu se poate

Sportul presupune rezistenta, iar alegerile pe care le facem zi de zi au un impact important asupra performantelor

 

CYEK7A Leading a healthy lifestyle

Sportul presupune conditie fizica, care optimizeaza performantele acestuia, insa pentru asta, exista un factor important care se merge mana in mana cu sportul, si anume, alimentatia.

-o hrana sanatoasa, constituita dintr-un cos cu alimente corespunzatoare, poate aduce un aport de energie si contribuie la obtinerea unor rezultate sportive ridicate;
-este important sa asimilezi ceea ce mananci, alimentele trebuie combinate intr-un mod adecvat, deoarece acestea contribuie la masa musculara si trebuie sa ai grija la dereglarile care survin si pe care este indicat sa le ocolesti, pentru nu-ti neglija alimentatia;

-alimentatia trebuie sa fie constiuita atat din carbohidrati, cat si din proteine, toate acestea consumate intr-un mod echilibrat;

-proteinele concentrate si produsele cu amidon nu pot fi digerate in stomac concomitent;

 
Pentru rezultate sportive, trebuie sa ai o alimentatie rationala si sa beneficiezi de informatii certe ale alimentelor pe care le consumi.

 

 
legume

Alimente cu continut ridicat de amidon: quinoa, mazarea, fasolea, orezul, sfecla, morcovii;

 

page

Alimente cu continut ridicat de proteine: avocado, oua, lactate, mezeluri, masline, seminte;

 

page

Alimente cu continut ridicat de apa: conopida, rosiile, castravetii, ridichea, varza, sparanghelul;

-legumele sunt si ele importante pentru mentinerea pH alcalin, insa este indicat sa fie consumate crude, proaspete, deoarece fierberea lor timp indelungat poate duce la distrugerea nutrientilor, iar scopul lor este de a-si pastra valoarea nutritiva;

-varietatea nutrientilor este o clasa importanta pentru sportivi, deoarece sunt un complex nutritiv de glucide, lipide si proteine care furnizeaza energie, mai contin minerale, vitamine si apa, insa acestea nu furnizeaza energie, dar sunt importante pentru ca intretin organismul pentru o buna functionare a metabolismului;

-fructele sunt indicate sa fie consumate intre mese la circa 1-2 ore, dupa ce ai mancat, fie inainte de masa, dupa care sa faci o pauza de 30 de minute, pentru ca fructele sa ajunga in instestin;
-fructele contin atat apa cat si zaharuri, iar pentru digestia acestora in stomac este nevoie de timp, deoarece si corpul este format in mare parte din apa;

Consuma corect alimentele, deoarece acestea conduc la o pregatire fizica impresionanta, imbunatatind performanta sportiva, ajutand la aportul de energie de care ai nevoie atunci cand depui efort, de aceea este vital sa stii sa asimilezi o hrana diversificata si proaspata;

 

O zicala veche spune „Tu esti ceea ce mananci”!

www.tenisaxyall.ro

Despre Paula Paula

Vezi Altceva

Antrenorul lui Novak Djokovic, Goran Ivanisevic, testat pozitiv cu Coronavirus

Novak Djokovic Adria Tour, a continuat vineri cu anunțul că antrenorul lui Novak, fostul campion la Wimbledon …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.