Acasa / Produse / Pregatire fizica – Exercitii specifice in tenis

Pregatire fizica – Exercitii specifice in tenis

Pregatire fizica – Cat de mult conteaza in tenis?

Pregatire fizica in tenis – Tenisul este un sport care necesita o buna pregatire din punct de vedere fizic, de o importanta la fel de mare fiind si pregatirea mentala a jucatorului care sa aiba incredere in fortele proprii ca isi va invinge adversarul.

Pentru un joc cat mai echilibrat este bine ca cele doua sa se combine, iar in ceea ce priveste pregatirea fizica, tenismanul trebuie sa se axeze pe imbunatatirea flexibilitatii, sa dea dovada de o coordonare cat mai precisa intre miscari, dar si de o putere mare pentru loviturile in forta. Toate acestea se obtin prin serii de antrenamente serioase.

during their quarterfinal match at the U.S. Open tennis tournament in New York, Wednesday, Sept. 3, 2008. (AP Photo/Julie Jacobson)

Ca in orice sport, si in tenis trebuie sa acordam o importanta speciala incalzirii dinaintea exercitiilor propriu-zise.

In ceea ce priveste exercitiile recomandate pentru jucatorii de tenis, acestea se recomanda a fi explozive, de sprint si sarituri de pe loc. De asemenea, de o importanta mare este si manuirea rachetei, fapt ce se deprinde tot prin excercitii fizice si anume balansarea rachetei de la stanga la dreapta.

Un alt exercitiu recomandat este alergarea rapida pe terenul de tennis de la stanga la dreapta, dar si inainte si inapoi, pentru a se lucra la flexibilitatea corpului si la viteza de reactie a jucatorului. 

Anduranta este foarte importanta in tenis, de aceea este bine sa nu facem pauze dese in timpul efortului fizic. De aceea, atunci cand sunt pauze intre seturi cateva miscari “pe loc” ajuta foarte mult un jucator, astfel incat muschii vor ramane antrenati. 

In tenis este nevoie de 30 de minute de antrenament cardio-vascular, de cel putin 3 ori pe saptamana. Acesta este recomandat sa fie efectuat in alte zile decat cele in care jucam tenis.

La fiecare antrenament este bine ca jucatorul sa se axeze pe tipuri diferite de exercitii pentru diferite grupe de muschi si anume: o data streching, alta data sprint si alt antrenament sa fie concentrat pe fitness. 

In cazul sprintului este recomandat sa facem acest lucru chiar pe terenul de tenis, cu aceeasi pereche de incaltaminte sport pe care jucatorul o poarta si in timpul jocului.

Recuperarea mingii: Pentru acest exercitiu se plaseaza 8 – 10 mingi pe teren, in locuri diferite si acestea vor fi recuperate alergand de la una la alta si vor fi stranse in afara terenului. Se continua exercitiul pana cand toate mingiile sunt recuperate. Este de preferat ca cest exercitiu sa fie repetat pana cand se obtine un timp cat mai bun.

Aruncarea mingii de catre partener: Un jucator va sta cu spatele la partenerul de joc si cu fata la un perete de antrenament. In timp ce jucatorul din spate arunca cu o minge in zid, primul jucator trebuie sa aiba ochii inchisi si sa sa loveasca mingea cu racheta, fara a o vedea, depistand-o doar dupa sunet si lovitura cu peretele. Acest exercitiu este unul destul de solicitant, dar rezultatele promit a fi pe masura. 

Va lasam un scurt filmulet cu excercitiile de incalzire ale unuia dintre cei mai buni jucatori de tenis ai momentului si anume Rafael Nadal.

 

Pentru a ramane mereu informat in legatura cu ultimele noutati din tenis, dar si cu diverse tips-uri din domeniu, urmariti-ne si pe pagina de Facebook: <click aici>!

www.tenisaxyall.ro

Despre TenisAxyall Blog

Blog dedicat tenisului de camp

Vezi Altceva

Novak Djokovic, testat pozitiv pentru Coronavirus!

    Novak Djokovic, testat pozitiv la COVID-19, după Dimitrov, Coric şi Troicki Novak Djokovic este …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.