Acasa / Produse / Despre hidratarea în timpul meciului de tenis

Despre hidratarea în timpul meciului de tenis

Tenisul ca sport este unul foarte solicitant, iar pentru cei care doresc sa atinga performante maxime in acest domeniu, este bine sa fie luate in considerare cateva indicatii in ceea ce priveste hidratarea in tenis.

Hidratarea in tenis

 

Organismul produce multa caldura in timpul unui meci de tenis. Pe masura ce intensitatea si durata jocului cresc, jucatorii se confrunta cu o provocare din ce in ce mai mare de a elimina caldura acumulata, mai ales cand temperaturile de afara sunt ridicate. Cel mai bun mod pentru a scapa de caldura corporala in cursul jocului de tenis este transpiratia. Dar daca e cald si umed, nici chiar transpiratia nu elimina caldura in mod eficient.

 

Un motiv pentru care jucatorii de tenis nu compenseaza intotdeauna transpiratia cu consumul de lichide este ca, in timpul unui meci, setea este printre ultimele dintre semnele care apar. Prin urmare, jucatorii de tenis nu simt intotdeauna nevoia de a bea la fel de multa apa pe cat ar trebui.

 

Aportul zilnic normal de lichide ar trebui sa fie in jur de 2 litri pentru femei si 2,5 litri pentru barbaţi, cantitatile crescand semnificativ in cazul in care se efectueaza exercitii fizice. In conditiile unor temperaturi ridicate, cei mai multi jucatori de tenis vor pierde intre 1,0 si 2,5 litri de apa in timpul fiecarei ore de competitie unu-la-unu.

 

Deshidratarea apare in momentul in care organismul pierde mai multa apa decat inlocuieste. Acest fapt duce la scaderea volumului total de sange, in consecinta, inima va trebui sa lucreze mai mult pentru a popma volumul de sange ramas in corp. Deshidratarea creste astfel temperatura corpului, transpiratia neputandu-se realiza in scopul racirii acestuia.

 

Mai mult decat atat, studii de cercetare in domeniu sustin o hidratare corecta in timpul meciurilor de tenis, in caz contrar putand avea loc scaderi semnificative ale fortei musculare, rezistentei musculare, capacitatii de munca fizica si chiar ale performantelor mentale.

Hidratarea in tenis: Cat si cum?

In timpul meciului, jucatorul ar trebui sa bea suficienta apa, incat sa se simta confortabil pe deplin. Cantitatea specifica va depinde de rata de transpiratie a fiecaruia; dar pentru jucatorii de tenis este recomandat in general sa se administreze 2-3 inghitituri de apa la fiecare schimbare a terenului si sa se crească cantitatea de apă si mai mult intre seturi. Daca incepe un meci bine hidratat si acesta va fi de scurta durata (in jur de o ora sau mai putin), consumul de apa in timpul jocului va fi suficient.

 

In caz contrar, se recomanda bauturile energizante pentru a reface nivelul de electroliti din corp si a mentine hidratarea acestuia. In plus, consumul unei astfel de bauturi va ajuta la mentinerea nivelul de glucoza din sange; acest fapt putand intarzia oboseala. Este bine de luat in considerare si faptul ca aceste bauturi energizante ar putea provoca dureri stomacale. In aceasta situatie, se vor putea inlocui cu un suc de fructe foarte diluat.

 

Hidratarea in tenis este foarte important sa fie implementata si mai mult de atat, rutinizata pentru a se familiariza cu ea si a da randament maxim in timpul meciului. De o importanta la fel de mare este si o hidratare corecta inainte, dar si dupa meciul de tenis.

 

Urmariti-ne pe Facebook pentru mai multe articole <click aici> !

www.tenisaxyall.ro

Despre TenisAxyall Blog

Blog dedicat tenisului de camp

Vezi Altceva

Novak Djokovic, testat pozitiv pentru Coronavirus!

    Novak Djokovic, testat pozitiv la COVID-19, după Dimitrov, Coric şi Troicki Novak Djokovic este …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.