ALIMENTATIE PENTRU JUCATORII DE TENIS

CE SĂ MĂNÂNCI ÎNAINTE SĂ JOCI
Chiar dacă nu există o metodă predestinată despre cum să te alimentezi pentru un antrenament de tenis sau pentru o competiţie, există câteva recomandări generale care te vor ajuta să ajungi la o performanţă maximă.
Carbohidraţii sunt una dintre cele mai importante surse de energie, dar nu unica. O masă care conţine o varietate de nutrienţi este o opţiune mai bună, căci este indicat să consumi şi proteine şi grăsimi. Un plan de meniu înainte de antrenamente te va ajuta să acoperi toate lucrurile de bază.

Acestea pot fi:

– Cereale bogate în fibre şi cu un conţinut redus de zahăr, cu lapte şi fructe
– Un sandwich cu pâine integrală sau lipie cu avocado, roşii şi lămâie stoarsă
– O porţie de orez/paste cu legume şi cu sos de tomate1
Asigură-te că atunci când intri pe teren, ai acordat ceva timp stomacului pentru a digera masa anterioara, contar, veţi experimenta disconfort. Alimentarea cu două sau trei ore înainte să fii activ fizic va preveni a aceasta.

Dar, de asemenea, natura competiţiei în tenis înseamnă că niciodată nu poţi fi sigur când vei intra pe teren. Dacă vor trece mai mult de două sau trei ore între ultima masă şi meci, vei avea nevoie de un plus de energie ca o rezervă pentru jocul următor. Există o multitudine de snackuri pline de carbohidraţi- fructe, un baton de muesli/ovăz sau alternative lichide precum smoothie-uri sau lapte cu Sustagen. Acestea suplinesc aportul perfect fără a cauza disconfort fizic.
CE SĂ MĂNÂNCI ÎN TIMPUL MECIULUI

Multe persoane detesta să mănânce în timp ce fac sport, datorită faptului că senzaţia de mâncare nedigerată poate cauza probleme şi o senzaţie neplăcută.
Băuturile sportive sunt o opţiune bună în acest caz. Acestea funcţionează ca o sursă de energie în absenţa mâncării, datorită faptului că majoritatea conţin carbohidraţi.

Dacă simţi nevoia să mănânci în timpul unui meci, iată câteva alternative:

  • Banane
  • Batoane cu cereale
  • Migdale
  • Mix de fructe uscate
  • Sandwişuri cu unt de arahide şi gem

CE SĂ MĂNÂNCI DUPĂ UN MECI

După un meci intens sau o sesiune de antrenamente, resursele tale de energie sunt scăzute, sistemul tău imunitar devine compromis, lichidele au fost eliminate prin transpiraţie şi muşchii au suferit o micro-trauma. Ai nevoie să suplineşti din nou aceste rezerve mâncând sanatos.

Un snack îţi poate satisface toate aceste deficienţe crescând capacitatea de vindecare a corpului tău şi procesul de recuperare.

Două opţiuni excelente sunt:
2Smoothie pe bază de lapte – rehidrateaza şi conţine proteine pentru repararea muşchilor, iar carbohidraţii şi antioxidanţii din fructe te vor energiza şi îţi vor revigora imunitatea.

www.tenisaxyall.ro

Despre TenisAxyall Blog

Blog dedicat tenisului de camp

Vezi Altceva

Novak Djokovic, testat pozitiv pentru Coronavirus!

    Novak Djokovic, testat pozitiv la COVID-19, după Dimitrov, Coric şi Troicki Novak Djokovic este …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.